Kommunikasjon handler om prosessen der en person, gruppe eller organisasjon sender informasjon til en annen person, gruppe eller organisasjon hvor mottaker forstår budskapet på en bestemt måte. I tillegg til den verbale delen i kommunikasjonsprosessen, spiller også assosiasjoner, ideer, predisposisjoner og følelser inn, og påvirker hvordan informasjonen blir oppfattet og tolket av dem som kommuniserer. Kommunikasjon er essensielt for trivsel og et godt arbeidsmiljø, men også et godt familieforhold. Spesielt viktig for trivselen på arbeidsplassen, er nok kommunikasjonen mellom ansatt og nærmeste overordnede.
For å få et bedre arbeidsmiljø, er det viktig å fokusere på god kommunikasjon. Noen punkter som kan være med til å fremme dette, er:
GoMentor sine tilknyttede partnere kan hjelpe deg med de utfordringer du opplever med kommunikasjon på arbeidsplassen og i hjemmet.
Vanskelig å sette grenser? - Noen ganger ser vi det ikke før etterpå. At vi burde ha sagt nei, eller at vi burde ha sag...
EN-TIL-EN kurs i SELVLEDELSE - Din VIP investering i eget liv! ? - HVORDAN gjennomføres kurset? Kurset består av til sammen 5 sesjoner â 90 minutter tilpass...
Er du omgitt av treskaller og idioter? - Innimellom så tror jeg de fleste av oss syns at folk rundt oss er litt rare... Og ja, at d...
Være seg selv - Hei og hopp, Jeg har så enormt troen på at vi har det best og gjør det best når livene og ...
Har du tenkt, sagt og følt at DET klarer jeg IKKE!!! - Det er ikke noe for meg! - Har du tenkt, sagt og følt at DET klarer jeg IKKE!!! - Det er ikke noe for meg! - Jeg mene...
Vår lengsel etter kontakt - Vårt grunnleggende behov for kontakt, ekte og nært, er ofte det underliggende behovet, men...