GoMentor 24/7 - FAQ - GoMentor

GoMentor 24/7 - FAQ

Skrevet av GoMentor

Spørsmål og svar til GoMentor 24/7

Du er alltid velkommen til å kontakte oss dersom du har flere spørsmål!

 

HVA ER GOMENTOR 24/7?

GoMentor 24/7 er fortrolig online terapi og coaching, hvor du kan skrive med din personlige psykolog, terapeut eller coach via GoMentors eget sikre chatsystem. Du har mulighet for full anonymitet. Du kan skrive fra pc, tablet eller smarttelefon, uansett om du trenger terapi, coaching eller veiledning for å møte utfordringene dine. Du betaler bare for den perioden du har behov for tjenesten, og kan velge fritt mellom ukentlig eller månedlig betaling. Du kan selvfølgelig alltid si opp abonnementet ditt.

HVA KOSTER DET?

Med GoMentor 24/7 får du onlineterapi og -coaching med gratis opprettelse. Abonnementsprisene er som følger: 

  • GoMentor 24/7 Light, 169 kr./uke. Binding 4 uker. Månedlig pris: 676 kr.
  • GoMentor 24/7 Basic, 349 kr./uke. Binding 4 uker. Månedlig pris: 1.396 kr.
  • GoMentor 24/7 Live, 449 kr./uke. Binding 4 uker. Månedlig pris: 1.796 kr.
  • GoMentor 24/7 Live+, 599 kr./uke. Binding 4 uker. Månedlig pris: 2.396 kr.

Betaling gjennomføres når du har blitt tildelt en mentor. 

HVORDAN FÅR JEG EN MENTOR?

Når du melder deg på GoMentor 24/7 forteller du litt om deg selv, din situasjon og hva du trenger hjelp til. På den måten kan vi matche deg med den rette mentoren for deg. Vi etterstreber å matche deg med en passende mentor i løpet av 24 timer i hverdager. Abonnementet ditt begynner først når du har blitt tildelt en mentor. 

KAN JEG VÆRE ANONYM?

På GoMentor 24/7 kan du velge om du vil være anonym eller ikke. Du velger selv hvilket brukernavn du vil ha, og du er ikke forpliktet til å opplyse om andre personlige opplysninger om deg selv. Den e-mailadressen du opplyser om ved innlogging har mentoren din ikke tilgang til. Den brukes kun av systemet vårt ftil å sende deg varsler når mentoren har svart og for å sende deg en link til fakturaen din (månedsoppgjøret) med oversikt over innbetalingene dine.

HVOR MYE KAN JEG SKRIVE?

Du kan i utgangspunktet skrive så mye du vil. Hvis du ønsker svar fra mentoren din raskt, er det fint å være oppmerksom på at det kan ta lengre tid for din mentor å svare hvis du skriver veldig lange meldinger.

HVOR RASKT FÅR JEG SVAR?

Mentoren din er forpliktet til å svare innenfor 24 timer alle dager i uken. Selvom det går noen timer mellom beskjedene, gjør mentoren sitt beste for å svare deg så fort som mulig. Ønsker du å live-chatte med din mentor kan du med fordel velge et Live eller Live+ abonnement, som inneholder livechat.

HVORDAN BOOKER JEG VIDEOSESJONER OG LIVECHAT?

Du logger inn i ditt GoMentor 24/7-chatrom eller i GoMentor app’en og klikker på “Book sesjon”. Her kan du velge mellom enten videosesjon eller livechat, hvis det er inkludert i ditt abonnement.

HVA ER LIVECHAT?

Livechat er en sesjon på 30 minutter, som du booker med din mentor. Dere er da begge online samtidig og mentoren svarer på dine meldinger med det samme.

KAN JEG AVHOLDE MER ENN EN SESJON?

Ja, du kan selvfølgelig booke flere sesjoner etter hverandre. Totalt antall sesjoner du kan booke bestemmes av den abonnementstypen du velger.

KAN JEG KJØPE EKSTRA SESJONER?

Ja, du kan kjøpe flere videosesjoner eller livechats utover dit abonnement, hvis din mentor tilbyr disse tjenestene.

HVA KOSTER EKSTRA SESJONER?

Prisen er forskjellig fra mentor til mentor, da det er mentoren selv som bestemmer prisen på tjenestene som ikke inngår i GoMentor 24/7-abonnementene. Prisene fremgår av deres profil.

KAN JEG OVERFØRE UBRUKTE VIDEOSESJONER ELLER LIVECHATS TIL NESTE MÅNED?

NeI, det er ikke mulig å overføre ubrukte livechats eller videosesjoner. De inkluderte videosesjoner (og livechats) må brukes i den måneden de er kjøpt.

HVA MENER VI MED "FORNØYDGARANTI - ELLER PENGENE TILBAKE"?

GoMentor tilbyr "Fornøydgaranti - eller pengene tilbake" på alle GoMentor 24/7 abonnementer. Det betyr at hvis du ikke er fornøyd med ditt GoMentor 24/7 abonnement kan du få refundert det innbetalte beløpet, dersom du gjør GoMentor oppmerksom på din misnøye innen de første 7 dagene av din abonnementsperiode.

HVORDAN ENDRER JEG ABONNEMENTET MITT TIL PERSONLIG FREMMØTE ELLER ONLINE VIDEOSAMTALER?

Hvis du har et GoMentor 24/7 Live eller Live+ abonnement, inkluderer det henholdsvis 2 og 4 videosesjoner eller livechats. Hvis du har et Light eller Basic abonnement har du mulighet til å supplere med videosesjoner. Du kan booke en videosesjon inne i GoMentor 24/7-chatten ved å trykke på "Book sesjon".

Da mentorene som er tilknyttet GoMentor 24/7 er spredt rundt om i landet, tilbyr vi ikke muligheten til å supplere ditt abonnement med personlig fremmøte.  

HVORDAN FORNYER JEG ABONNEMENTET MITT?

Et GoMentor 24/7 abonnement er et løpende abonnement. Det vil si at det fornyes automatisk når det utløper. Hvis du er fornøyd med abonnementet ditt og gjerne vil fortsette trenger du ikke å gjøre noe. Ønsker du å sette abonnementet ditt på pause eller stoppe det helt må du innen abonnementet løper ut stoppe eller sette det på pause. Det gjør du ved å logge inn på GoMentor 24/7-chatten og trykke ”Endre abonnement”. Å sette det på pause vil si at du alltid har muligheten til å aktivere abonnementet ditt igjen om du skulle ønske det. 

KAN JEG SKIFTE MENTOR UNDERVEIS?

Oppdager du at du ikke har kjemi med mentoren din eller at han eller hun ikke kan hjelpe deg, er det mulig å bytte til en annen mentor ved å kontakte GoMentor support. Hvis mentoren din ikke svarer i løpet av 24 timer etter å ha mottatt en beskjed fra deg er det ikke mulig å få kompensasjon. Det er alltid mulig å be om en ny mentor. 

KAN JEG STOPPE ABONNEMENTET MITT?

Ja, du kan stoppe det ukentlige eller månedlige abonnementet selv om det ikke er ferdig. Du kan stoppe abonnementet ditt ved å logge inn på GoMentor 24/7 og trykke ”Endre abonnement”. Ønsker du å sette abonnementet ditt på pause eller stoppe det helt må du innen abonnementet løper ut stoppe eller sette det på pause. Det gjør du ved å logge inn på 24/7 chatten og trykke på ”Endre abonnement”. Å sette det på pause vil si at du alltid har muligheten til å aktivere abonnementet ditt igjen om du skulle ønske det. 

HVA GJØR JEG HVIS MENTOREN MIN SKAL PÅ FERIE ELLER ER SYK?

Mentoren din er forpliktet til å melde fra om sykdom og ferie til GoMentor hvis det påvirker deres tilgjengelighet. I det tilfelle vil de dagene mentoren din er tilgjengelig i bindingsperioden bli motregnet i den neste betalingen så du ikke betaler for dem. 

HVORDAN ER OPPLYSNINGENE OG BESKJEDENE MINE SIKRET?

All personlig data lagres på en sikker server hvor all informasjon dere utveksler (som login og sendte/mottatte beskjeder) er kryptert. Derfor kan du føle deg helt trygg når du bruker GoMentor 24/7. Opplysningene dine blir ikke delt med en tredjepart. Din personlige mentor vil kun se brukernavnet ditt og evt. profilbilde (valgfritt). 

HVA SKAL JEG GJØRE HVIS JEG VIL KLAGE OVER MENTOREN MIN?

Kundeservice er veldig viktig for GoMentor. Skulle du finne deg i en situasjon hvor du er misfornøyd med GoMentor 24/7 mentoren din, ber vi deg sende inn en formell klage. Eventuelle klager skal skje skriftlig via kontaktsiden på denne hjemmesiden og inneholde alle nødvendige detaljer for at GoMentor kan understøtte påstandene dine. Vi ber deg også om å skrive om du ønsker svar pr. telefon eller e-mail. 

TRENGER DU FORTSATT HJELP?

Ingen liste kan gi svar på alle de spørsmålene man har, og denne listen er ikke et unntak. Har du spørsmål som ikke blir besvart ovenfor er du alltid velkommen til å kontakte GoMentor Support.    

GoMentor 24/7 - FAQ

Vi samarbeider med



Hvis du eller en annen person er i fare eller har selvmordstanker, bør du ikke benytte deg av GoMentor. Da kan disse instansene hjelpe deg med øyeblikkelig hjelp.

Denne siden tar i bruk informasjonskapsler for å sikre deg en god brukeropplevelse på hjemmesiden vår. Les mer